Torsdag!

Haloj!!

Efter en kanon dag igår på Marstrand med fam.Persson valde jag att åka förbi butiken och kolla om den stod kvar;-). Och Linn har skött den kanon men jösses amalia vad utplockat så jag fick genast ställa mig å packa upp och fixa lite. Och eftersom vädret var så trist så valde vi att stanna ett dygn till i Kungälv så jag har jobbat en stund idag med.

Imorgon är det Vikinga marknad så då är det massa knallar som ställer ut sina stånd fullsmäckade med saker å kläder and u name it. Sen är det många butiker som ligger i Kungälv som oxå har ett å annat fyndställ å bord.. Och ni hittar oss som vanligt utanför Jeanette där vi delar plats med Sweet..om det inte spöregnar för då ställer vi marknadsbordet utanför våran entré inne i gallerian.(vid cafét) Där kan ni göra grymma fynd som vanligt.

Ha en fortsatt mysig torsdags kväll trots det trökiga vädret!!

Kram Annika♥

Morfar kom på besök och hade med sej en po...

img_1377 (MMS)

Morfar kom på besök och hade med sej en pool med rutchkana och bubblor. Gissa om det var populärt. Elisabet.

Första tanden är borta! Malcolm är hur nöj...

img_9523 (MMS)

Första tanden är borta! Malcolm är hur nöjd som helst. Han har väntat och väntat och vickat och vickat, och igår kväll vid tandborstningen så lossnade den. Så nu har vi en stolt kille här hemma. Elisabet.

Tisdag!

Heje!!

Hoppas ni alla mår bra..!!Som vanligt nu förtiden har jag inte så mycket "Småtufft" nytt då jag fortfarande mest går å dräller..Idag är vi i Kungälv faktiskt,valde att lämna ett soligt paradis för räkningshögen i Kingriver.. Tjejorna leker i sitt rum och är helt eld å lågor över sina leksaker och sitt rum..haha Emmie har ju inte varit hemma på 3 och en halv vecka så dom är som nya;-)..

Har haft nga härliga dagar sen jag skrev sist med båtturer,sol å bad och massa trevligt besök. I lördags gjorde min syster yster å Johan Paella nere vid sjöboden..så fantastiskt gott och trevligt. Mammas bror med familj var där och våra norska grannar var med och vi hade en helt magisk kväll.

Min älskade syster och svåger.. "kockarna"..i sällskapet:-)

Min kusin Maria och Emmie utanför sjöboden.

Utanför sjöboden i väntan på den goda maten.

Jag å trollen på en liten båttur..

Ha en fortsatt bra dag!!Ska snart ner till butiken och kolla om det har kommit lite nytt!! Lyckades tappa min kamera i lördags så den gick åt fanders så jag får köpa en ny i veckan. Blir såååå trött!!!
Men jag är snart tillbax..

Kram /Annika♥

Fredag!!

Gomorron..!!

Det e just fint, gomorron och klockan är 11.00..snackar vi semester då eller. Har precis ätit frukost och snart dax för en promenix i det fina men blåsiga vädret. Ronnie och Winnie har åkt hem över dagen för att klippa lite gräs,betala räkningar och Winnie ska leka med sin älskade kompis Tilda.

Glass i blåsten igår.

Kvällsmys nere vid sjöboden..(med Lollo & Bearnie:-)

Har inte hänt så mycket sen sist,..därav inget kul att berätta. Vi är helt enkelt trötta semesterfirare som bara glider och gör inget..haha Nu börjar jag längta efter butiken och alla höst nyheter som borde vara på ingång..härligt att man har sån tur att man faktiskt längtar tillbaka till sitt jobb..!! Men det är underbart att bara vara oxå ,man vet ju att snart är man inne i ekorr hjulet igen och vardagens stress..Så jag passar på att njuta av nuet..

Så stora härliga semester kramar från mig!! / Annika<3

Malcolm har varit med i sitt första lopp. ...

img_5782 (MMS)

Malcolm har varit med i sitt första lopp. 1,6 km och han sprang hela vägen. Efteråt var han såååå stolt, och det bästa var att han fick välja vilken glass han ville. Självklart blev det en TipTop som är denna sommarens favorit.  Imorgon sticker vi till Öland och hälsar på Roberts bror med fam. Där har dom ju haft fint väder hela sommaren så jag hoppas verkligen att det håller i sej denna helgen oxå, men det gör det säkert inte eftersom vi ska dit. Nu ska jag fortsätta packa så hörs vi en annan dag. Elisabet

Söndag!

Halojan!!

Söndag kväll och mina ögon går i kors..jag å Elisabet gick upp i ottan och styrde kosan till Kungälv och butiken. Jösses va tomt det såg ut, vi fick fixat lite med Rean och ut med lite höst nyheter. Tyvärr var det inte så mycket som hade kommit..men lite fick vi allt ut..!! Och snart kommer det meeeera!! Tjohoo..

I lördags åkte vi till Bohus-malmön en sväng och hälsade på Warpers, och fam.Hansson..det var barnens dag på ön så det passade ju trollen som ett smäck..

Barnen förbereder sig för guldpengs jakt:-)

Ett glatt gäng med sina vinster:-)

Fick även besök av fam.Christiansen och Emmie vill utan tvekan ännu mera ha en lilla syster nu än förut:-).. Söta Elsa och Emmie..

Ha en härlig vecka med förhoppningsvis sol och bad. Såg sådär ut nu på yr.no men jag hoppas att det ändras eller inte stämmer.Och att vi vaknar upp med blå himmel och sol imorgon!!

Kram Annika<3

Vinnarna från Molo cupen är!!!

Vinnarna från Molo cupen som har pågått i butiken under fotbolls Vm är:

-William Falkenström har vunnit ett presentkort på valfritt Molo plagg (värde:349:-)
-Albin Lund vann en cool fotboll med Molo stjärn print.

Frågan löd:Var spelas fotbolls VM 2010?? Och det rätta svaret var Sydafrika vilket dom flesta hade prickat in! Bra jobbat alla härliga barn som har deltagit:-)

/Småtufft

Det är verkligen varannandags väder. Det h...

img_8690 (MMS)

Det är verkligen varannandags väder. Det hade inte varit helt dumt med lite sammanhängande fint väder, men det kommer väl. Imorgon ska jag och Annika försöka ta oss till Småtufft och göra ett litet ryck. Det har kommit lite nya varor som vi ska försöka att få ut. Så antagligen så kommer det att vara helt superfint väder imorgon bara för att vi har bestämt oss för att åka till Småtufft. Så tänk på oss när ni ligger där på stranden och steker er!!! Ikväll klarnade det upp så mycket att det blev ett kvällsdopp. Inte jag, men dom andra. Njut nu imorgon av solen. Elisabet.

Fredag!!

Haloj alla semester diggare!!

Hoppas allt är tipp topp!! Här är det super och vi njuter verkligen av semestern. Bloggen glöms bort lite då vi har haft fullt med gäster vilket resulterar i sena kvällar och sovmorron varje dag:-). Barnen har inte vaknat innan 10 någon dag, helt otroligt!!

Idag är det knallblå himmel och sol..underbart<3..konstigt men vi har verkligen haft varannan dag väder. Så idag blir det pressa på bryggan som gäller. Söta Linn sköter Småtufft med bravur, det börjar ta rejält på Rean så snart åker jag och Elisabet ner för att mata in varor i datorn så vi får ut lite mer nyheter!!! Ska bli kul att få visa er lite nytt här på bloggen snart:-)...

Lova,Winnie,Emmie och Edvin in action. Som sagt så fick vi fin besök av fam,Hansson/Olsson i veckan och några andra vänner. Dom kom hit seglandes..så mysigt!! Idag åker dom till en ny destination. Och nytt besök väntas..:-)

Min syster med familj är oxå här så det är som sagt fullt ös. Tjejorna tycker det är super kul med sina kusiner och ser upp till dom och tycker det är super kul att få hänga med dom:-)..Och vilken semster det blir för oss oxå:-)

Här spelas det spel..

Nä dax att väcka barnen och ta tag i dagen. Vi hörs snart igen och nu blir det väl lite lugnare här så lite tätare mellan inläggen ska jag allt fixa;-)..

Kram Annika<3

Efter lite dåligt väder är det nu stråland...

img_3224 (MMS)

Efter lite dåligt väder är det nu strålande sol. Vi har haft trevligt besök av Lena, Freddy o Co. Malcolm o Ofelia saknar redan kompisarna Edvin o Lova och undrar när dom kommer tillbaka.  Just nu hjälper M o O mej att plocka krusbär för jag har lovat dom att göra krusbärskräm. Får se om dom äter det.. Elisabet.

En underbar dag. Igår blev det mycket vin ...

img_4755 (MMS)

En underbar dag. Igår blev det mycket vin o trevligt sällskap och idag har vi det vääldigt jobbigt på stranden. Not. Bad och krabbfiske, det är sommar det. Nu sitter barnen o äter mellanmål i skuggan o själv ligger jag o solar. Det är livet. Elisabet.

Lördag!

Gomorron!!

Ny dag, nya möjligheter...idag är det kanaldagen här i Hunnebo, då e det fullt ös borta vid hamnen med uppträdande,marknads stånd,öltält mm. Vi ska väl ta oss en sväng in lite senare men först går vi nog till stranden en sväng. Sen senare i kväll har pappa alias "bindefelt" ordnat fest här nere vid sjöbodarna. Så det kommer bli en galet lång dag:-).

Hade en riktigt trevlig dag i onsdags med fam.Warpers, barnen hade saknat varandra efter nga dagar isär;-) så vi såg knappt röken av dom på hela dagen/kvällen. Sen har vi bara slappat och lunkat på i sann semester anda!!

Glass pause i hamnen!

Ska ner till Småtufft i veckan och få ut lite nyheter och trycka ihop REAN..!!! Ha det grymt alla så hörs vi snart igen:-)

Kram på er och trevlig semester!!!/ Annika

Onsdag

Hej på er!!

Semestern skrider framåt och man är tacksam för varje dag solen skiner och gör vardagen lite lättare. Barnen är super nöjda och snart kommer fam.Warpers på besök och då e det dax att gå ner till stranden. Blåser en del bara så det e bäst att stå stadigt på marken:-)

Igår fick vi besök av Irene och hennes hund Gibson..mina tjejor är en aning hundrädda men han var så lugn så det släppte fort..och helt plötsligt var dom bästa vänner:-)

Winnie kramas med Gibson.

Irene och Emmie:-).

Nu kommer dom!! Ha det bäst alla glada..så hörs vi snart igen!! Nu blir det snart liv i luckan...

Kram Annika

Även Ofelia fick klippt sej. Nu sitter vi ...

img_4439 (MMS)

Även Ofelia fick klippt sej. Nu sitter vi och väntar på färjan och sen ska vi tillbringa hela kvällen med att bygga IKEA som hela bilen är full med. Ha en skön vecka. Elisabet.

Malcolm har varit hos frisören. Idag blev ...

img_7025 (MMS)

Malcolm har varit hos frisören. Idag blev det  tuppkam. Det blev en väldigt nöjd Malcolm. Dessutom har han upptäckt sin allra första lösa tand. Så nu känner han sej väldigt stor och nöjd. Elisabet.

SEMESTER:-)

Gokväll!!

Sitter här i Hunnebo utan söndags ångest för nu har jag semester!!! Så härligt. Min kära sambo fick dock åka ifrån paradiset för att jobba en vecka till. Men vi blir allt kvar här, har inget hem å göra. Söta Linn sköter ruljansen på Småtufft och som ni vet pågår våran stora REA!! Finns fortfarande en hel del fynd så passa på:-)..

Sorry för dålig blogguppdatering men i detta underbara vädret tar det emot att gå och starta upp denna sega dator samt att det inte har hänt så mycket dom senaste dagarna mer än att vi bara har njutit och slappat. Antar att ni har gjort d-samma i helgen.

Nere vid lekplatsen..(Metoo klädd).

Mormor och Emmie spanar på Winnie när hon tar ett kvällsdopp idag.

Något kallt...ouiii!! Imorgon ska jag sikta på att ta det första havs badet för i år:-)

Har fixat mig en iphone nu som jag håller på att lära mig så snart kanske jag fattar hur man bloggar därifrån..Men jag är helt grön och behöver Elisabets hjälp..haha. Så snart så..!!!

Ha en grym vecka..från mig hör ni snart igen:-).

Kram Annika♥

Stå på huvudet övning på gräsmattan. Både ...

img_6585 (MMS)

Stå på huvudet övning på gräsmattan. Både Malcolms hummel kläder och Ofelias Molo kläder finns på Rea:n. Elisabet.

Efter frukost satte jag och Robert oss i s...

img_6451 (MMS)

Efter frukost satte jag och Robert oss i solstolarna med en kopp kaffe medans barnen hoppade studsmatta. Det är livet. Elisabet.

Lyckan är fullkomlig. Gula kiosken är öppe...

img_7022 (MMS)

Lyckan är fullkomlig. Gula kiosken är öppen!!! Att den ligger 20 meter från vårt hus gör inte saken sämre. Njut av solen hela helgen, det ska jag göra. Elisabet.

Torsdag!!

Rean är i full gång, och den bara springer i väg ut från butiken. Såå kul!! Idag har vi oxå fått ute lite nya Molo nyheter som ni såg på inlägget innan. Känns hel skumt att hänga ut det redan men samtidigt så säljs det ju inte inne på lagret. Och det är allt en hel del molo fans där ute som inte vill vänta och som lägger på hög och inväntar hösten eller kyliga sommar kvällar:-).

Hade stora planer för idag men tyvärr pga av en sjuk liten plutta så blev hälften inställt..Hon fick snällt följa med mig till jobbet en stund på fm. Nu är vi hemma och snart kommer Ronnie och byter av mig. Solen skiner, så det kanske e dax att sätta sig på utsidan och njuta lite innan man ska iväg!!

Sjuk plutta i Nattlinne från Disney! Finns i rosa och vitt.

Ni vet väl hoppas jag att SWEET oxå har startat sin REA..Massa fina kläder till sommarens alla grill kvällar:-). Dom har oxå fått in massa fina nyheter..linnen,tunikor,toppar,kavajer m.m..

NYHET: Fint Vila Linne från Sweet, finns i vitt,beige/vit randigt och det på bilden..

So long alla fina, ha en grymt bra dag!!!