Tacksam o ödmjuk!!

En av våra största uppgifter idag som förälder är nog att få våra barn att vara tacksamma och ödmjuka och ha respekt för andra..!! Man ser fler o fler exempel på barn som redan nu känns helt hopplösa. Var o handla tidigare idag och några barn i 9-års åldern stod på utsidan av affären o skrek subba åt mig bara för att jag inte ville köpa något som dom sålde..Vad e det som händer!!

Hoppas o ber till högre makter att man ska lyckas bättre med sina egna..!! En stor eloge till mamma o pappa som enligt mig har lyckats rätt bra..ha ha. Skämt åsido..alla har vi våra fel o brister men det här med att ha respekt för andra o vara ödmjuk o tacksam för det lilla..det har jag åtminstone inpräntat i skallen sen barns ben.

Tänker på när vi var små och man fick önska sig saker..länge länge innan man till slut fick det eller hade råd att köpa det, nu känns det som barnen knappt hinner önska sig något förrän det står i bokhyllan. Näe snacka om att vi har ett hästejobb framför oss!!

Ibland känner jag att man nästan har dåligt samvete för att man driver en butik med märkeskläder..what`s happening..vad hände med "hacke hackspett tröjan o sned tofsen" som man hade på skolkortet i 3:an. Nu ser ju barnen ut mer eller mindre som en kopia av oss vuxna. Så vi letar hela tiden efter märken så barnen får vara barn...lekfulla o färg glada kläder.

Ja ni..hoppas att ens egna värderingar smittar av sig på sina barn....!! Eller vad tycker ni???

Ha det bäst!!

Annika♥

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, vi har verkligen ett hårt jobb framför oss. Blir livrädd när man tänker på framtiden./ Linda

2009-05-25 @ 09:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0