Mysig eftermiddag/kväll.

Att vara själv med barnen kan ibland vara väldigt mysigt. Man hittar på mer saker med dom just för att man är själv och man vill hålla dom glada och på bra humör tills det är dax för sängen. Efter lunch idag hade Malcolm en grann kompis här i ca 2 tim och sen gick dom hem till honom i ytterligare 2 tim, så honom har jag inte sett mycket av under dan.
Ofelia lekte som vanligt med sin docka AnnaBell. Idag hade AnnaBell hosta och var tvungen att ta medicin. Hon gick och hämtade sin inhallator och gav dockan. Fasinerande hur barn bearbetar saker dom själva har varit med om.



Efter middagen som blev våfflor (Ofelia åt bara grädde) så gick vi ut en stund för att fördriva lite tid innan läggdax. Det var så himmla härligt ute. Blött och slaskigt, men varmt. Jätte skönt.



  

Ofelia har på sej ett fodrat Didriksson regnställ och Nova Star mössa. Malcolm, som efter mycket tjat kom så jag kunde ta ett kort på honom oxå, har på sej Helly Hansen jacka, Didriksson regnbyxor och Katvig mössa.

Ofelia var inte alls sugen på att sova idag. När jag hade lagt henne och jag och Malcolm satt och hade lite mys, så hörde vi hur hon gick omkring i sitt rum. Efter en stund gick jag upp, och så fort hon hörde mej så sprang hon och la sej. Så gjorde hon flera gånger. Men hon var inte ledsen och då är det ganska ok. Massa bus i henne finns det i alla fall.

Nu är det Let´s dance som gäller resten av kvällen sen är det sängen. Det lär ju vara jag som får gå upp imorgon när Robert ligger och är "bara trött" efter en utekväll.
Natt natt. /Elisabet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0