Ledig fredag.

Fredagar är härliga. Självklart för att det är just fredag, men oxå att Malcolm är ledig och Robert börjar inte fören klockan 9 vilket innebär att morgonen för det mesta blir ganska lugn. Inatt vaknade Ofelia och kunde inte somna om. Hon försökte verkligen, men det gick inte. Hon försökte i sin säng och i våran säng, och i sin igen. Hela tiden ville hon ha välling. Till slut fick hon det och självklart somnade hon om då. Ibland är man så dum, hade hon fått det med en gång så hade det gått mycket fortare...


Idag har Ofelia på sej just den toppen från Molo som Annika har lagt ut en bild på, så nu får ni se den på oxå. Malcolm har på sej en "fotbollströja" från Hummel och Nova Star byxor. Ofelias "hårband" är från Maximo.




Det blir mycket pussa och kramar innan pappa kan åka till jobbet.



         

Efter frukost och en film (så mamma får lite lugn och ro på morgonen) så ville dom gå ut. Det är ju snö mamma! sa Malcolm när jag frågade om vi inte skulle vara inne en liten stund till. Så det var bara och packa in dom i overallerna (från Molo och Didriksson) och gå ut.

 
Malcolm älskar att skotta snö precis som sin pappa. Så fort det har kommit minsta lilla snö så ska dom ut och skotta. (Hör av er om ni vill ha hjälp, jag hyr ut dom.)

   

Ikväll ska Robert ut med jobbet så jag är själv med barnen. Till middag har jag lovat våfflor för vi gjorde inte det på våffeldan. Sen när Ofelia har lagt sej så ska jag och Malcolm ha myskväll. Ska bli jättemysigt!
Fick föresten ett roligt brev på posten idag att Ofelia har fått förskoleplats i augusti. Tänk vad livet kan kännas lättare med ett sånt besked.
Ha en härlig snödag. /Elisabet


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vilka fina bilder på barnen =)

2009-03-27 @ 16:15:42
Postat av: Elisabet

Visst är det. Det är så kul att ta kort med en bra kamera.

2009-03-27 @ 21:40:21
Postat av: emilie

Dom är så välkomna hit så... här finns det massor med snö att skotta, jag har nämligen tröttnat =)) kram på er '=)

2009-03-28 @ 17:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0