En helt vanlig morgon.

Hur tidigt jag än sätter klockan på morgonen så får jag alltid stressa. Självklart känner barnen på sej det och blir inte direkt mer samarbetsvilliga. Men av någon konstig anledning så lyckas jag alltid ändå lämna Malcolm i tid på förskolan.

Från att ha levt på risgrynsgröt på "tub" sen i sommras så vill Malcolm helt plötsligt bara ha havregrynsgröt! Självklart får han det eftersom det är bra, men det innebär ytterligare 5 min på morgonen. Ofelia vill oxå helt plötsligt ha gröt (hon är ingen frukost tjej), men hon vill ha "bebisgröt" (pulvergröt från 8mån). Tur att det fanns lite kvar från den tiden, annars hade det blivit en tuff morgon.

       

Efter frukosten hinner dom som vanligt spralla upp varandra och små bråka lite, vilket innebär att det blir lite småjobbigt att ta på ytterkläderna. Fokus är INTE på mej och vad jag vill att dom ska göra! Men det är ganska svårt att bli arg på dom för dom är så otroligt söta när dom ligger och brottas på golvet och i soffan.




         

Idag har Ofelia på sej topp och tights från MeToo, kjol från Villervalla.
Malcolm har tröja och byxor från Molo. Zipp tröjan på nästa bild är från Nova star.
Just nu är det väldigt svårt att få kort på Malcolm där han inte gör någon min som ni ser, men det är lite charm med det oxå.





Idag har jag och Ofelia ätit lunch i uterummet. Det var varmt! När man sitter där så känns det verkligen att våren är på G.
Nu ska jag gå och sätta mej där och slappa. Man måste passa på när Malcolm är på förskola och Ofelia sover middag och man har det alldeles lungt och tyst...

/Elisabet

Kommentarer
Postat av: Gustafsson

Fan vilken rolig blogg....

Love ya all...

2009-03-17 @ 20:54:39
URL: http://solviken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0