Lucia.

Så var det avklarat i år igen. Tidig morgon (samling 06.50), nervösa barn och stressade föräldrar.
Men när man väl är där så är det väldigt mysigt. Och man får faktiskt lite mer julstämning av att se på luciatåg.
I år skulle Malcolm vara tomte. Men när jag tog fram dressen i går kväll, så vägrade han, för han vill vara pepparkaksgubbe istället! Det gick inte att övertala honom. Så det var bara att leta upp dressen som han hade förra året och prova. Den var ju inte direkt störst, men Malcolm var nöjd.

Allt fick sin förklaring när dom sjung pepparkaks sången. Han hade ju övat in att "gå hand i hand" och sjunga med dom andra pepparkakorna. Det hade ju sett lite konstigt ut om han hade varit tomte när han sjung pepparkaksvisan! Att jag inte fattade det.

Ofelia tyckte att det var väldigt bra och satt still och tittade hela tiden. Självklart skulle hon vara tomte.
Efter tåget var det dax för höjdpunkten: fika!

Det är inte varje dag som man äter lussekatt och pepparkaka till frukost.
Idag är det min jobb fredag, så vi syns väl på Småtufft!
Här kommer föresten korten på barnens pepparkakshus som jag lovade.

Emmies.

Malcolm och Ofelias. Visst blev dom fina? Just nu går dom mest och undrar när man får äta upp dom, så¨vi får väl se hur länge dom står kvar.
Elisabet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0